Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Facultad de Enfermería
noticia

Estudiantes de la Facultad de enfermería imparten talleres sobre gestión de emociones en centro escolares 13 November 2024

Estudiantes de la Facultad de enfermería imparten talleres sobre gestión de emociones en centro escolares

El pasado miércoles 13 de noviembre de 2024, estudiantes de tercer curso de la Facultad de Enfermería participaron en una serie de talleres educativos sobre la gestión de las emociones en dos centros escolares de la localidad: el C.E.I.P. Caetaria y el C.E.I.P. Parque del Estrecho. Estos talleres, diseñados para diferentes grupos de edad, tuvieron como objetivo enseñar a los estudiantes a identificar y gestionar sus emociones de manera saludable.

La actividad se enmarca dentro de la asignatura “Enfermería de la Infancia y Adolescencia” del Grado en Enfermería, y ha sido impulsada por el enfermero referente de centros educativos, Francisco Javier Marín Antequera, y por la profesora de la Facultad de Enfermería Miriam Poza Méndez, y así como con el apoyo y entusiasmo del personal docente de los centros educativos, liderados por sus directores, Juan Carlos Rondón y Elena Yague, quienes han mostrado un gran interés en participar en esta experiencia formativa.

Los talleres ofrecieron a los niños y niñas herramientas prácticas para reconocer sus emociones, comprender su impacto en el bienestar y aprender a gestionarlas adecuadamente. Esta experiencia ha resultado muy enriquecedora para los estudiantes de Enfermería, quienes han tenido la oportunidad de aplicar sus conocimientos en un entorno real, contribuyendo a la educación en salud desde una perspectiva preventiva y emocional.

Los futuros profesionales de la salud valoraron enormemente la experiencia, destacando la importancia de la educación emocional en la infancia y adolescencia como parte fundamental de la promoción de la salud. Este tipo de actividades refuerza el papel de la Enfermería no solo en el ámbito clínico, sino también en el ámbito educativo y comunitario.